Na trhu ojedinela publikace je urcena ekonomum, podnikatelum, studentum VS a zajemcum o tuto problematiku. Autori se zameruji na komplexni analyzu mezinarodniho obchodu v soucasne svetove krizi, a to ve vyvojovych a teoreticko-politickych souvislostech a v souvislostech aktualniho vyvoje v globalizovanem podnikatelskem prostredi. Seznamite se s pojetim mezinarodniho obchodu, s aktualnimi trendy i prognozami vyvoje mezinarodnich ekonomickych vztahu a s teoriemi mezinarodniho obchodu a jejich dukazy v praxi. Kniha se tez venuje obchodni a investicni politice a jejich vlivu na mezinarodni obchod a na utvareni podnikatelskeho prostredi. Zvlastni kapitola je zamerena na obchodni aspekty evropske integrace a politiky EU, jez ovlivnuji zapojeni evropskych subjektu do mezinarodniho obchodu i do procesu mezinarodniho investovani.
Knihu uzavira cast zabyvajici se mezinarodni konkurenceschopnosti vc. svetoveho srovnani. V relevantnich castech publikace je analyza konkretizovana na prikladu CR.